شناسهٔ خبر: 15745 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

روابط عمومی راه آهن در اطلاعيه اعلام كرد:

مصوبه راه‌آهن در خصوص افزايش قيمت بليت قطار از سوی بخش خصوصی كاملا قانونی بوده است

نوروز- قطار روابط عمومی راه‌آهن در اطلاعیه‌ای، افزایش ۸ درصدی قیمت بلیت قطارها بطور متوسط از تاریخ ۲۵ آذرماه سال جاری توسط بخش خصوصی را كاملا قانونی اعلام كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این اطلاعیه آمده است: برابر با ماده ۹ قانون دسترسی آزاد مصوب مجلس شورای اسلامی قیمت بلیت قطار از سوی شركت‌های بخش خصوصی تعیین می‌گردد و پس از تایید شركت راه آهن به عنوان نهاد تخصصی و مسئول توسعه حمل و نقل ریلی كشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

در همین راستا قیمت‌های جدید كه از روز ۱۴ آذر ماه سالجاری اجرایی شده و پیش فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانونی ندارد بلكه كاملا مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است .

در این اطلاعیه آمده است تایید هیات مدیره راه آهن در خصوص پیشنهاد شركت‌های ریلی پس از بررسیهای همه جانبه و كارشناسی و بعد از پانزده ماه همراهی شركت‌های بخش خصوص با دولت و عدم افزایش قیمت‌ها و حتی ارایه تخفیفات ۳۰ درصدی در ایام خلوت سال، با توجه به نرخ تورم سالانه، جلوگیری از فرار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همچنین ارتقا سطح خدمات در این حوزه صورت گرفته است./

نظر شما